TeamViewer kan het scherm niet weergeven
TeamViewer kan het scherm niet weergeven
In veel gevallen zullen we op afstand verbinding maken met uw GMG-systeem via TeamViewer om probleemoplossing en ondersteuning te bieden. Af en toe kan de TeamViewer-verbinding niet tot stand worden gebracht, ook al is er een werkende internetverbinding.
- Er verschijnt een zwart scherm
- Vastgelopen op ‘Weergaveparameters initialiseren’
- Fout ‘Het scherm kan op dit moment niet worden vastgelegd’
Dit gebeurt meestal wanneer TeamViewer wordt uitgevoerd, maar er is geen weergave om vast te leggen:
- Er is geen monitor aangesloten op de computer.
- De verbinding wordt geblokkeerd door een firewall of een antivirusprogramma.
- Meestal is een andere gebruiker verbonden via Remote Desktop op dezelfde pc en is de sessie geminimaliseerd.
Als er een actieve Windows Remote Desktop-sessie op de GMG-computer is en de verbonden persoon het RDP-venster heeft geminimaliseerd, is er geen mogelijkheid voor TeamViewer om het scherm van de computer te pakken.
Zorg ervoor dat alle Remote Desktop-sessies worden gemaximaliseerd (volledig scherm) of volledig worden gesloten. Als u niet zeker weet wie verbonden is, maakt u een nieuwe externe bureaubladsessie en maximaliseert u het venster.