TeamViewer kan het scherm niet weergeven

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

TeamViewer kan het scherm niet weergeven

In veel gevallen zullen we op afstand verbinding maken met uw GMG-systeem via TeamViewer om probleemoplossing en ondersteuning te bieden. Af en toe kan de TeamViewer-verbinding niet tot stand worden gebracht, ook al is er een werkende internetverbinding.

  • Er verschijnt een zwart scherm
  • Vastgelopen op ‘Weergaveparameters initialiseren’
  • Fout ‘Het scherm kan op dit moment niet worden vastgelegd’

Dit gebeurt meestal wanneer TeamViewer wordt uitgevoerd, maar er is geen weergave om vast te leggen:

  • Er is geen monitor aangesloten op de computer.
  • De verbinding wordt geblokkeerd door een firewall of een antivirusprogramma.
  • Meestal is een andere gebruiker verbonden via Remote Desktop op dezelfde pc en is de sessie geminimaliseerd.

Als er een actieve Windows Remote Desktop-sessie op de GMG-computer is en de verbonden persoon het RDP-venster heeft geminimaliseerd, is er geen mogelijkheid voor TeamViewer om het scherm van de computer te pakken.

Zorg ervoor dat alle Remote Desktop-sessies worden gemaximaliseerd (volledig scherm) of volledig worden gesloten. Als u niet zeker weet wie verbonden is, maakt u een nieuwe externe bureaubladsessie en maximaliseert u het venster.