Ziflow Online Proofing

Marketingteams vertrouwen traditioneel op e-mail en / of hardcopy-afdrukken om de beoordeling en goedkeuring van marketingcontent te beheren. Die methoden zijn niet langer geschikt in een omgeving met toenemende volumes van inhoud, meerdere belanghebbenden (intern en extern) en krimpende tijdframes .

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
ic_filesupp
Honderden bestandstypen ondersteund
ic_marks
Markups en annotaties
ic1
Commentaar en discussies
ic_versions
Versiebeheer
ic_compare
Versie vergelijk
ic_attach
Attachments aan commentaren
ic_review
Review groepen
ic_guest
Gast reviewers
ic_website
Website proofing
ic_feedbackloop
Feedback loop
ic_automation
Taak & workflow automatisering
ic_notify
Notificaties
ic_search
Zoekfilters
ic_userman
Gebruikersbeheer
ic_doccontrol
Proef permissies
ic_integrations
API & integraties
ic_cloud
Cloud gebaseerd
ic_enterprise
Enterprise veiligheid

Wat doet Ziflow?

Marketingteams vertrouwen traditioneel op e-mail en / of hardcopy-afdrukken om de beoordeling en goedkeuring van marketingcontent te beheren. Die methoden zijn niet langer geschikt in een omgeving met toenemende hoeveelheden inhoud, meerdere belanghebbenden (intern en extern), krimpende tijdframes en binnen rigoureuze compliancekaders. E-mail wordt eenvoudigweg niet geschaald.

We hebben ons daarom gericht op het stroomlijnen en waar mogelijk automatiseren van de acties en processen met betrekking tot het geven van feedback in het creatieve proces. Het combineren van onze markup-tools met onze intuïtieve reactiemogelijkheden resulteert in meer duidelijkheid en context, waardoor creatieve assets sneller worden geleverd met een hogere kwaliteit.

Wat is online proofing?

Online proefdruksoftware, vaak synoniem met “evaluatie- en goedkeuringssoftware”, stelt marketeers in staat om gemakkelijker feedback te delen en te verzamelen. Ze zijn gepositioneerd als verbeteringen ten opzichte van traditionele ad-hocmethoden zoals e-mail, afdrukken of halgesprekken. Het belangrijkste voordeel dat online proefdrukken heeft ten opzichte van die traditionele methoden, is de centralisatie van feedback op één locatie en de toegenomen nauwkeurigheid / effectiviteit van feedback.

Hoe werkt online proofing?

Het begint allemaal met een stukje inhoud – een ontwerp bestand, een PDF, een webpagina, een afbeelding, enzovoort. Bestanden worden geüpload naar een beveiligde server en vervolgens gedeeld met een specifieke set personen. Instellingen kunnen worden gebruikt om het bewijs veilig te stellen voor alleen bekende en geverifieerde revisoren. Bij het opzetten van de beoordelingsgroep kan de eigenaar van het bewijs ook die teamleden identificeren met beslissingsrollen, zodat beslissingen gedocumenteerd kunnen worden – een fundamentele vereiste om projecten naar volgende stappen te duwen.

Nadat een bewijs is gemaakt en de controleurs zijn geïdentificeerd, worden teamleden op de hoogte gebracht en kunnen ze via hun browser toegang krijgen tot het bewijs. Dit zorgt ervoor dat alle teamleden dezelfde inhoud in dezelfde context bekijken; er zijn geen risico’s dat bestandstypes niet compatibel zijn, resoluties die problemen veroorzaken of bestandstoegang uitsluiten van teamleden.

Van daaruit kunnen revisoren samenwerken binnen de inhoud zelf, met opmerkingen, reacties op opmerkingen en het markeren van specifieke delen van de inhoud voor nauwkeurige en bruikbare feedback. Het is deze precisie van feedback die helpt om te bezuinigen op miscommunicatie, tijdverlies en zelfs herwerken als gevolg van gemiste feedback.

Meldingen kunnen worden ingesteld om teamleden op de hoogte te stellen van nieuwe opmerkingen die worden gemaakt, evenals eventuele beslissingen over een bewijs.

Van daaruit kan een nieuwe versie worden gemaakt en vergeleken – tot op pixelniveau – met eerdere versies, zodat teamleden kunnen controleren of vereiste wijzigingen zijn aangebracht.

Wie gebruikt online proofing?

Marketingteams – binnen zowel bureaus als merken – gebruiken online proofingtoepassingen om het beoordelings- en goedkeuringsproces voor creatieve inhoud te stroomlijnen. In veel gevallen gebruiken bureaus en hun merkclients het systeem gezamenlijk, waarbij ze in realtime feedback delen en verzamelen. Pogingen om dit via e-mail te doen, kunnen snel leiden tot miscommunicatie en gemiste feedback, wat direct bijdraagt aan gemiste deadlines.

Van kleine gespecialiseerde teams tot de grootste wereldwijde organisaties, marketingbedrijven van alle groottes profiteren van online proofing. Hoe groter het aantal geproduceerde content, hoe groter het aantal mensen dat betrokken is bij het review / goedkeuringsproces en hoe meer compliance er is, des te groter de voordelen van online marketing.

Meer informatie op de website van Ziflow: klik hier.